Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.

Az ősz az alvás évszaka

Matrackuckó - 2017. 02. 20. 22:36:00
Az ősz az alvás évszaka

Az ősztől sokan már előre dideregnek, mások viszont elégedetten csettintenek. Vége a nyári forróság miatti izzadásnak, a hosszú álmatlansággal járó augusztusi allergiaszezonnak. Egyre rövidebbek a nappalok-többet lehet aludni!

Van, aki úgy gondolja: az ősz a tökéletes pihenés évszaka!

 

 

Tanuljunk a téli álomból–ősszel!

 

Az ősz a hibernálásra hangolódás időszaka az állatvilágban.

Nemcsak a medve készül ilyenkor téli álomra, hanem a denevér, a mókusok és a sün is. Azért kényszerülnek erre a lépésre, mert a havas téli erdőben kevés a táplálék, így a téli álmot alvó állatok a testükben elraktározott energiából élnek a több hónapos zimankó idején. Csökken az anyagcseréjük, a testhőmérsékletük, apránként egy lassabb, nyugodtabb állapotba kerülnek.

Hibernálódnak.

Ugyanezt mi is megtehetjük, és még barlangba sem kell vonulnunk, mint a medvének!

Az őszi napokon lelassulhatunk, rengeteget tanulhatunk a téli álmot alvó állatok példájából, hogy minden korábbinál jobb alvásélményt kapjunk. A hosszú alvásra készülő állatok logikáját követve lassítsunk a nyár végi, ősz eleji tempón. Tekintsük az őszt egy kiadós pihenésre szóló felhívásnak: aludjunk többet, ha a hideg idők jönnek!

 

Vége az allergiának és az éjszakai szipogásnak

Az augusztus végi-szeptember eleji szakasz sötét időszak az allergiásoknak, mindennél erősebben irritálja az orrunkat a pollen.

Az őszi napokban azonban az élénk orrfolyás, orrdugulás csillapodik. Végre tényleg alvással töltik az éjszakát ahelyett, hogy az elhasznált zsebkendők tornyai mellett virrasztanának. Újra fellélegeznek és nyugodtan, ismét zavartalanul alszanak az őszi éjszakákon.

tiszta légutak vonzzák az édes álmokat!


Nyitott ablak: élvezzük ki, amit az elhúzódó nyár adhat!

Használjuk ki az ősz áldásait, a nap utolsó sugarait. Élvezzük a nyár és az ősz határán mozgó napok melegét! Aludjunk nyitott ablaknál, míg meg nem érkezik a komolyabb lehűlés. A nyitott ablakon szabadon áramlik a friss levegő, az ilyen alvás nagyon pihentetőŐszi rituálék, melyek megédesítik az álom ízét


A hűvös őszi utcán pár perc alatt alaposan átfázhatunk, ami egy forró fürdővel, meleg takaróval orvosolható.

Még kellemesebb, ha a kezünkben gőzölög egy forró tea és egy jó könyv társaságában lazulunk el alvás előtt. A tea finom kis rituáléja nagyszerűen nyugtatja az idegeinket egy fárasztó nap után. A tea felkészíti a szervezetet az alvásra, levesz a vállunkról minden feszültséget, mielőtt belemerülnénk az éjszakai álmok pihentető mélységeibe.

Még könnyebben alszunk el, ha a tea előtt veszünk egy forró fürdőt, melyet nyugtató illóolajjal –például levendulával– teszünk élvezetesebbé. Keressünk egy klassz könyvet vagy egy lazító, stresszmentesítő meditációt, ami békére hangolja a testet és a lelket.

Egy a lényeg: az alvás előtti órában felejtsük el a laptop, a tablet vagy az e-book olvasó képernyőjén pislákoló fényt! A kutatók szerint ugyanis a technológiai eszközökből kibocsátott fény elnyomja és csökkenti az éjszakai pihenéshez nélkülözhetetlen melatonin hormon termelődését. (A melatonin az alvási-ébrenléti szakaszaink váltakozásának motorja.)


Kevesebb napfény = minőségi alvásélmény


Egyre korábban sötétedik és rövidülnek a napok. Ez viszont még nem ok az őszi depresszióra, inkább örüljünk ennek a változásnak.

Minél kevesebb a napfény, annál jobban tudunk aludni! A nyár után egyre hosszabbak az éjszakák, jobban kipihenhetjük magunkat.

Elég nehéz rászánni magunkat az alvásra, ha hétágra süt a nap.

Mindjárt könnyebb a helyzet a komor és csendes őszi estéken–szinte mágnesként vonz minket az ágy!


Pihentető őszi éjszakákat és szép álmokat kívánunk!

Forrásaink:

http://blog.downlinens.com/
https://sleep.org/articles/
https://imgflip.com

Tartalomhoz tartozó címkék: 62 Tanácsok a jó alváshoz