Csapatjáték nélkül nincs értelme – interjú De Jonge Norberttel
Igazi csapatjáték a Matrackuckó franchise-ába tartozni. De Jonge Norbert 2018-ban csatlakozott a hálózathoz a szolnoki üzletünk indításakor. Azóta rengeteg pozitív élménnyel gazdagodott az elégedett vásárlók visszajelzései miatt.
De Jonge Norbert 2018-ban csatlakozott a Matrackuckó franchise-ához. Állítja, azóta még többet dolgozik, mint előtte, viszont az elégedett vevők visszajelzései, továbbá a munkatársaiba a vásárlók által fektetett bizalom nap mint nap feltöltik. Norbert szerint a Matrackuckó franchise sikerének titka a csapatmunka, hiszen a kollégák együttműködésének köszönhető, hogy a vásárlók megtalálhatják a nekik való matracot.
Rögtön bennfentes kérdéssel kezdenék! Milyen ágya van egy Matrackuckó franchisepartnernek?
Természetesen Matrackuckós. Nekem 160-as ágyneműtartós Henrik ágyam van, abban pedig a legújabb fejlesztésű SILVER EMC prémium matrac, ami tavaly jelent meg szaküzletünk kínálatában. Viszont azt látom magam körül, hogy a kollégáim körében is gyakori a saját termék választása. Például a fiam szintén a Matrackuckónál dolgozik, és nekik is Henrik ágyuk van két különböző matraccal. De több kollégám van, akik szintén a saját termékeinkből válogatnak, és az ismertségi körben is sokan vannak, akiknél már bizonyítottak a Matrackuckó termékei. Természetesen ők ajánlják is másoknak ezeket a matracokat, ágyakat.
Híre kel a matracoknak.
Bizony! Ez nagyon jó, mert ha a vevőinket idegenként kezelnénk, a vevőink is másképp állnának a kérdéshez.
Persze megkönnyíti a dolgunkat, hogy könnyen visszakövethető termékről van szó. Jó kapcsolatot ápolunk a gyártókkal is, akik sokszor ajánlják a Matrackuckót barátnak, ismerősnek. Ez egy multinál szerintem gyakran nem tapasztalható. Úgy érzem, azokat a termékeket a vevők is úgy kezelik, hogy “jó, ameddig jó”. Viszont ezek tartós matracok, melyek a költözéseket, szétszereléseket is képesek kibírni. Tehát azt is mondhatjuk, nem csak a matrac kiválasztásában segítünk a vevőinknek, hanem az utóéletét is figyelemmel követjük.
Milyen előnyt érzékelnek a Matrackuckó vevői, mikor hozzátok fordulnak?
A franchisehálózat egyik legnagyobb előnye, hogy bármelyik üzletünket keresi fel, mindenhol ugyanazokkal a termékekkel és az árakkal fog találkozni. Ez persze a franchiserendszerek sajátossága is, hogy következetes minőségben szolgáljuk ki az igényeket.
A legnagyobb figyelmet azonban arra fordítjuk, hogy minden munkatársunk ugyanolyan felkészült legyen. Emiatt oktatási programunk is van, amiben valamennyien részt veszünk. Az pedig természetes, hogy minden üzletben ugyanazzal az udvariassággal és hozzáállással találkozzon a vevő. Nagy erősségünk, hogy a vevőink nem csupán a termékről tudnak meg információkat, hanem egyfajta iránymutatást a megfelelő matrac kiválasztásához. Egy multinál a kolléga csak mutatja, hogy “ott vannak a matracok”, de nem tudja meg a vevő, hogy milyet válasszon, pedig szeretnek információt kapni.
Hogyan tesztek azért, hogy emberileg is fenntartható legyen a franchise által képviselt minőség?
Van egy sajátossága a Matrackuckónak. Ez pedig az, hogy nálunk alacsony a fluktuáció, amit az is bizonyít, hogy sok üzletben már a tíz évvel ezelőtti nyitás óta ugyanazok dolgoznak. Ha félévente új emberekkel dolgoznánk, nehéz lenne fenntartani ezt a minőséget. Egyébként sokan családi vállalkozásként lettek franchisepartnerek, nekem is dolgoznak családtagjaim az üzletekben.
Emellett viszont az is fontos, hogy az értékesítés alatt sok dolgot próbálunk ki. Ezeket pedig nem csak az üzletekben dolgozókkal, hanem a többi üzlettel közösen vitatjuk meg. Így mindenki átveszi azokat a módszereket, amik már beváltak.
Vannak azonban olyan időszakok, mikor a vásárlói szokások alakulnak. Ezek az információk gyorsan terjednek az üzletek között, így valamennyien gyorsan tudunk reagálni a változatos igényekre és szempontokra. Az értékesítőink ugyanis megbecsülik a vevők reakcióit, hiszen ez alapján fejleszthető az, hogy a különféle termékeket milyen módon tudják értékesíteni.
Most egy kicsit átterelném a beszélgetést a Matrackuckó franchise-ról a te történetedre a franchise-on belül. Miért döntöttél úgy, hogy csatlakozni szeretnél 2018-ban?
Nagykereskedelmi igazgatóként dolgoztam akkoriban, ez alapján volt egy jó rálátásom, hogy hogyan működik a kereskedelem. Gáborékat, a franchise tulajdonosát ismertem már a kutyakiképzés kapcsán régebbről. Elkezdtünk beszélgetni arról, hogy ők mivel foglalkoznak, és akkor jött az ötlet, hogy Szolnokon szeretnének egy üzletet nyitni.
Ez a személyes kapcsolat volt az, ami miatt úgy döntöttem, hogy csatlakozni szeretnék a Matrackuckóhoz. Hiszen már ismertem a gondolkodásukat, a hozzáállásukat, tudtam, hogy megbízhatóak. Emellett még döntő tényező volt az is, hogy minőségi terméket árusítunk, amire valamennyien büszkék lehetünk.
Ezután a kecskeméti üzletet is átvettem, ahol sok, a budaörsi üzletben dolgozó munkatársunk betanult. Úgy érzem, hogy mindkét fél, Gáborék és én is maximálisan elégedettek vagyunk. Legutóbb, félévvel ezelőtt a székesfehérvári üzletet vettem át.
Hogyan változott meg az életed a franchise-ba lépéssel?
Sokkal több munkám van. Az üzletben is dolgozom, de van, hogy matracot szállítok, szerelek, szóval mindenből kiveszem a részem. Az viszont nagyon fontos változás, hogy nem valakinek dolgozok, hanem tulajdonképpen magamnak. Ezért a kis sikereket – például amikor beválik egy ötlet – teljesen máshogy élem meg. Nincs jobb érzés annál, mint amikor hozzánk jön vissza a vevő, hogy megköszönje a matracot, az ágykeretet.
Egészen friss történet, hogy Szolnokon egy pár visszajött az üzletbe. Ráncoltam a homlokom, hogy mi történhetett, mire közölték, hogy csak beugrottak, köszönik, mert nagyon jó a matrac! Ezek a dolgok, ezek a visszajelzések megváltoztatják az ember életét.
Mit élvezel a legjobban a munkádban?
Nehéz kérdés! Talán az, amikor végigkísérjük a matrac útját hazáig. A vevő idegenként lép be az üzletbe, egy picit idegenkedve, laikusként beszélgetnek velem a termékekről, majd miután kiszállítjuk, összeszereljük, akkor látom az örömet, hogy “Hú, tényleg jót választottunk!”
Egy kicsit belelátsz abba, hogy milyen hatással lesz az életére a vevőnek, hogy a jó matracot választotta ki. Máshol ilyen nincs, hiszen a hálószoba az maximálisan privátszféra. Ezt szeretem, mert ez nagy bizalmat jelent.
Illetve a visszajelzések töltenek még fel, amikor utólag találkozunk a vevőinkkel. Múltkor az egyik kollégámat állították meg az utcán, hogy megköszönjék a matracot. Máskor behoztak egy üveg bort az üzletbe az értékesítőnek.
Mennyire érzed csapatjátéknak, hogy a franchise tagja vagy?
Teljes mértékben csapatjátékként kell működnie a dolgoknak, de szerintem ez az élet más területein is igaz. Fontos, hogy nyitottak legyünk egymással, hiszen emiatt működik az információáramlás egymás között, ami miatt sikeresek lehetünk mi is és a Matrackuckó is. Ez persze nem jelenti azt, hogy minden döntés tetszik mindenkinek, de egy ekkora csapatnál ezt nem is lehet.
Végzettségem szerint testnevelő tanár is vagyok, és ahogy a sportban is, itt is igaz, hogy ha egy mezt hordunk, akkor mi együtt dolgozunk. Enélkül nincs értelme.